facebook

Kanał You Tube

czwartek, 25 września 2014

Podział ciąży na miesiące i trymestry



 


Mnóstwo razy zastanawiałam się w którym miesiącu ciąży jestem. Albo kiedy zaczyna się kolejny trymestr? Ciąża liczona jest przede wszystkim w tygodniach. Tak podaje ją zazwyczaj ginekolog. Ja w pierwszej ciąży sprawdzałam co chwilę, który to miesiąc, kiedy zaczynamy kolejny. Ta wiedza jest bardzo przydatna dlatego przygotowałam dla Was zestawienie najpopularniejszych podziałów z różnych źródeł. Jeśli jak ja szukacie lub będziecie szukać tych podziałów znajdziecie je w jednym miejscu. Wiadomo, że podział ten jest przybliżony.
Oto najpopularniejszy podział ciąży na miesiące:

  • 1 miesiąc ciąży – 1-4 tydzień
  • 2 miesiąc ciąży – 5-9 tydzień
  • 3 miesiąc ciąży - 10-13 tydzień
  • 4 miesiąc ciąży - 14-18 tydzień
  • 5 miesiąc ciąży - 19-22 tydzień
  • 6 miesiąc ciąży - 23-26 tydzień
  • 7 miesiąc ciąży - 27-31 tydzień
  • 8 miesiąc ciąży - 32-36 tydzień
  • 9 miesiąc ciąży - 37-40 tydzień.

Nieco mniej popularny jest następujący podział:

  • 1 miesiąc ciąży – 1-4 tydzień
  • 2 miesiąc ciąży – 5-8 tydzień
  • 3 miesiąc ciąży - 9-13 tydzień
  • 4 miesiąc ciąży - 14-17 tydzień
  • 5 miesiąc ciąży - 18-22 tydzień
  • 6 miesiąc ciąży - 23-27 tydzień
  • 7 miesiąc ciąży - 28-31 tydzień
  • 8 miesiąc ciąży - 32-35 tydzień
  • 9 miesiąc ciąży - 36-40 tydzień.

A to najpopularniejszy podział na trymestry:

  • I trymestr - 1-13 tydzień ciąży
  • II trymestr - 14-26 tydzień ciąży
  • III trymestr - 27-40 tydzień ciąży.

I jeszcze mniej popularny, ale również stosowany podział na trymestry:

  • I trymestr - 1-14 tydzień ciąży,
  • II trymestr - 15-27 tydzień ciąży
  • III trymestr - 28-40 tydzień ciąży.

A to podział trymestru na miesiące. Niby oczywisty, ale warto przypomnieć:

  • I trymestr – 1, 2, 3 miesiąc
  • II trymestr – 4, 5, 6 miesiąc
  • III trymestr – 7, 8, 9 miesiąc.

Pamiętajmy jednak, że 9 miesięcy, które trwa ciąża to termin umowny. Już wkrótce post, który rozwieje wątpliwości i odpowie na pytanie: ile tak naprawdę trwa ciąża?

50 komentarzy:

  1. Pamiętam , że też miałam problemy z liczeniem, właściwie to nie ma to jakiegoś dużego znaczenia , ale przyjemnie jest poczytać co w danym tygodniu rozwinęło się naszemu dzidziusiowi :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Niby trwa 10 miesięcy ale pierwszego się nie liczy ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda. Dodam tylko, że sposobów wyliczania długości ciąży jest bardzo wiele:)

      Usuń
  3. zawsze sie nad tym zastanawiam jak to jest

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudownie to wszystko wyjaśniłaś. Prosto i klarownie. Zawsze dowiem się czegoś ciekawegi na Twoim blogu.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja też się zawsze zastanawiałam jak to jest :) Teraz już wiem :))

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ciężko jest wyjaśnić to komuś, kto się na tym kompletnie nie zna.. Wtedy chyba najlepiej mówić na miesiące,że to ten,czy ten.. Choć w sumie wg obliczeń później i tak dziwnie wyjdzie o 1 miesiąc ;)
    Ja np jestem w 20 t.c czyli w 5m-cu,a rodzę w lutym,czyli w sumie w 10m-cu,dobrze policzyłam? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda - wytłumaczyć to osobie, która sama nie jest lub nie była w ciąży nie jest łatwe. Ja mówię tygodniami i niektórzy czasem się dziwią.
      Jeśli chodzi o wyliczenia to tak to wychodzi faktycznie ponieważ 20 tydzień to początek 5 miesiąca.
      Widzę, że dzieli nas zaledwie kilka tygodni:)

      Usuń
    2. A mogę wiedzieć,kiedy dokładnie masz termin? Mi wychodzi 20.02 a na usg 17.02 :)

      Usuń
  7. Ja korzystałam z książki "W oczekiwaniu na dziecko" i tam miałam wszystko opisane i łatwo mogłam liczyc. Jednak taki spis jest bardzo przydatny. Przyda mi się na kolejną ciążę :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za polecenie książki. Poszukam, może uda mi się ją znaleźć w bibliotece.

      Usuń
  8. Ja będąc w ciąży ajkoś nigdy się nad tym nie zastanawiałam, po prostu rósł mi brzuszek i tylko lekarka jak chodziłam na kontrolę mnie informowała, ze już któryś miesiąc czy tydzień. Może dlatego że bardzo się dobrze czułam podczas całej ciąży. Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie dlatego:) Ja ciągle sprawdzam jak rozwijają się mojej dzieci w danym momencie ciąży. To chyba moje ulubione zajęcie:)

      Usuń
  9. Fajny, wartościowy post. Ja nigdy nie wiem jak moje znajome/ kuzynki z rodziny mówią coś o trymestrach. W ogóle się na tym nie znałam. A teraz przynajmniej się trochę oświeciłam. Pozdrawiam serdecznie!
    Tu jest kopalnia wartościowych informacji (nie tylko dla ciężarnych!) :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Prawdę mówiąc nie wiedziałam, że są różne podziały. Myślałam, że jest tylko ten, który przedstawiasz jako pierwszy. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlatego, że nie ma jednego ogólnie przyjętego podziału można się pogubić:)

      Usuń
  11. Ciekawe, całe życie czegoś sie uczymy, pozdrawiam serdecznie !

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie miałam pojęcia, że istnieje tyle podziałów :) Wszystko przede mną !
    Ps. czekam na następny wpis :) !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podziałów jest wiele i łatwo się w tym pogubić:)
      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  13. Zawsze miałam problem z tymi podziałami, dobrze to nam wytłumaczyłaś :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sama wielokrotnie miałam problem z tymi podziałami stąd pomysł na wpis:) Pozdrawiam!

      Usuń
  14. Sporo mówi się o wcześniakach. Moja koleżanka urodziłą po terminie, byłam zdziwiona dlaczego tak.

    OdpowiedzUsuń
  15. Sporo podziałów, nie o każdym wiedziałam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. też mi się to często myli... :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo przydatna informacja, na pewno teraz większości przyszłym mam nie bedzie się już myliło.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że takie zestawienie pomoże:) Pozdrawiam!

      Usuń
  18. Ha ha, mnie też to zawsze zastanawiało ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo to niby błaha sprawa, a wiele osób się nad nią zastanawia:)

      Usuń
  19. Dla lekarza i przy porodzie istotny jest tydzień ciąży, a dla znajomych i rodziny ten w miesiącach ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak jest:) Rodzinie i znajomym tygodnie nić nie mówią:)

      Usuń
  20. Mi też tygodnie nic nie mówią, tylko miesiące. Ale wiadomo tygodnie są bardziej dokładne. Dużo zdrówka dla was całej trójki i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  21. Twój blog to prawdziwa kopalnia wiedzy, będę tu bardzo często zaglądać, zwłaszcza kiedy sama będę w ciąży:) a tymczasem serdecznie zapraszam do blogowej zabawy Versatile blogger Award, szczegóły u mnie na blogu, pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Ja również jak byłam w ciąży ze swoim 1 dzieckiem to operowałam miesiącami ;) później jednak nauczyłam się tygodni ;) musiałam, bo nigdy nie wiedziałam co powiedzieć lekarzowi ;)

    OdpowiedzUsuń