facebook

Kanał You Tube

sobota, 19 kwietnia 2014

Żurek i życzenia


Ponieważ dziś Wielka Sobota chciałam podzielić się z Wami moim przepisem na żurek. Do jego przygotowania posłużył mi domowy zakwas oraz domowy chrzan. Taki żurek będzie doskonały na wielkanocny stół. 

Składniki na  żur


Składniki:

domowy zakwas na żurek (przepis tutaj)

5 białych kiełbas

2 łyżki domowy chrzanu (przepis tutaj)
3 jaja

1 łyżka majeranku

1 ½ litra bulionu warzywnego

3 ząbki czosnku

sól

pieprz

woda



1.Kiełbasy przekładam do garnka i zalewam wywarem warzywnym. Powoli gotuję około 15 minut.

2.Dodaję czosnek, sól, pieprz i połowę majeranku.

3.Wlewam zakwas i gotuję 5 minut.

4.Dodaję resztę majeranku oraz chrzan i po 3 minutach jest gotowe.

Smacznego i Wesołych Świąt!

Żurek

34 komentarze:

  1. Uwielbiam wielkanocny żurek, w ten dzień smakuje on wyjątkowo :) również życzę Wesołych Świąt :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo smakowicie wyszedł Ci żurek :) Cukrowy baranek ma złociste różki pilnuje pisanek na łączce z rzeżuszki. A gdy nikt nie patrzy, chorągiewką buja i cichutko beczy Święte Alleluja :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakie piękne życzenia:) Dziękuję i życzę Wesołych Świąt!

      Usuń
  3. życze wesołych i spokojnych świąt :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mniam, uwielbiam żurek :) Na domowym zakwasie smakuje najlepiej :) Wesołych i spokojnych Świąt! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam żurek! Smacznego jajka! I mokrego Dyngusa!

    OdpowiedzUsuń
  6. zurek to moja ulubiona zupa, święta spędzam w pracy i w tym roku go raczej w święta nie skosztuję chyba, że sam się zrobi. wesołych świąt i wszystkiego najlepszego!

    OdpowiedzUsuń
  7. Taki domowy najlepszy, życzę Tobie zdrowych i pogodnych świąt, mokrego dyngusa dla ciebie i całej rodziny :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajnie, lubię żurek. Moi teściowie jak robią żurek to jest tyle mięsa że to się nie kwalifikuje do kategorii zupy tylko na drugie danie :D
    Mówią że raz w roku święta to coś trzeba porządnego zjeść a nie pochlipać zupki :)
    Wole mniej mięsa i kiełbaskę, ale naprawdę dobry robią żurek.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też wolę z mniejszą ilością kiełbasy:) Liczy się smak! Pozdrawiam!

      Usuń
  9. Ja też uwielbiam żurek, moja mama robi "żurek" Wielkanocny na serwatce, Najlepszy na świecie. Zakwas zrobię bez okazji, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takiej wersji nie znałam. Muszę spróbować:) Pozdrawiam!

      Usuń
  10. nie lubię żurku, ale białą kiełbaskę tak, u Ciebie wszystko wygląda smakowicie. Zapraszam do mnie w odwiedziny :)) Pozdrawiam wiosennie !

    OdpowiedzUsuń
  11. U nas nie ma tradycji robienia żurku na Wielkanoc, ale zawsze można się pokusić, żeby to zmienić. Chętnie wypróbuję Twój przepis, chociaż jest już po świętach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja żurek robię nie tylko na Wielkanoc ponieważ bardzo lubię:) Polecam!

      Usuń
  12. kurka! A ja nigdy nie jadłam żurku z białą kiełbasą.. :O

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja robię tylko z białą kiełbasą. Taki żurek jest najlepszy!

      Usuń
  13. Świąteczny żurek szybko zjedliśmy i chyba muszę ugotować kolejny. uwielbiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja raz na jakiś czas robię bo bardzo lubię:) Pozdrawiam!

      Usuń
  14. Muszę sobie zapisać przepis. :P

    OdpowiedzUsuń